Eksperimentas. Kaip viskas vyko ir kaip pavyko?

Eksperimentas. Kaip viskas vyko ir kaip pavyko?

Visą liepos mėnesį ir pusę rugpjūčio vyko besimokančių nuotoliniu būdu eksperimentas. Smalsu pažiūrėti kaip viskas vyko? Patenkinsiu jūsų smalsumą.

Visų pirma noriu padėkoti Eglei, Aušrai, Lionginai, Renatai, Rūtai, Astai, Daivai, Raimondui ir dviems Ligitoms už dalyvavimą eksperimente ir už tai kad galėjome vieni iš kitų pasimokyti.

Kaip viskas prasidėjo?

Tai nėra pirmas mano eksperimentas. Visada norisi išbandyti naujas mokymosi formas, prieš siūlant jas mokiniams. Pirmasis eksperimentas vyko prieš 5 metus, kai eksperimentavau su grupe merginų, kurios internetu mokėsi su manimi gramatikos, tais pačiais metais testavau kelis mokinius Skype pamokomis, kol pradėjau rimtai mokyti tokiu būdu. Tačiau mokinių daugėja, o man daugiau nei 24 valandų niekas neduoda. Todėl man kilo klausimas: „O kaip galima būtų vienu metu mokyti daugiau žmonių? Kaip padėti jiems mokytis pusiau savarankiškai, pusiau su mano pagalba?” Būtent po tokių minčių sumaniau, kad vasara kaip tik tinkamas laikas pabandyti ir paeksperimentuoti.

DalyviaiSkaidrė4

Kas be ko, pirmiausia pasiūliau dalyvauti savo esamiems mokiniams. Vidury vasaros kas kelias dienas anglų kalbos mokymuisi skirti po 2-3 valandas galėjo ne kiekvienas, taigi iš mano esamų mokinių eksperimente sutiko dalyvauti 4. Dar 6 radau paskelbusi apie eksperimentą savo Facebook puslapyje. Nemokamas mokymasis vilioja daugelį, todėl norinčius susirinkau labai greitai.

Kartais mokydamiesi jaučiamės nesaugūs: bijome dėl klaidų, kompleksuojame dėl kitų reakcijos. Norėjau, kad visi dalyviai jaustųsi saugiai, tačiau tuo pačiu metu galėtų stebėti ir kitų dalyvių veiklą. Dėl šios priežasties Skaidrė2visi dalyviai darbus atlikinėjo anonimiškai ir pasirašinėjo ne savo vardais, o pasirinktais personažais. Visus dalyvius matote nuotraukoje. Beje po eksperimento atlikus dalyvių apklausą paaiškėjo, kad net 60% dalyvių dėl tokios anonimiškos sistemos jautėsi geriau, užduotis atlikinėjo drąsiau, nebijojo klysti. Tačiau dauguma dalyvių taip pat pareiškė norą, jog būtų galimybė bendrauti su kitais eksperimento dalyviais, todėl ateityje bandysime suderinti abu dalykus – anonimiškumą ir galimybę pasikonsultuoti ir pasidalinti mintimis su kitais dalyviais.

UžduotysKaip viskas vyko?

Visas eksperimentas susidėjo iš 10 temų – 10 žingsnelių. Pradžioje planavau vienam žingsneliui skirti po 2 dienas, tačiau labai greitai pamačiau, kad tiesiog fiziškai nespėju pataisyti visų atliktų darbų. Todėl pailginau laiką iki 3 dienų. Vėliau apklausoje, dalyviai teigė, kad 3 dienos yra geriausias laiko tarpas tokiam mokymosi būdui.

Kiekvieno žingsnelio pradžioje, ryte, visi dalyviai gaudavo el. laišką su užduotimi, užduoties pavyzdžiais, naujų teminių žodžių sąrašu ir nuorodą į Quizlet, kur tuos žodžius galima pasimokyti. Per kelias dienas dalyviai turėjo susipažinti su medžiaga, pasimokyti ir atlikti užduotis. Atsiųstas man atliktas užduotis aš pataisydavau ir su komentarais grąžindavau dalyviams. Visi galėjo matyti visų atliktas užduotis ir taisymus, todėl visi galėjo pasimokyti vieni iš kitų.Pavyzdys 1

Paveikslėlyje matote užduoties pavyzdį. Kadangi norėjau, kad eksperimente galėtų dalyvauti įvairaus lygmens besimokantieji, todėl užduotys dažniausiai buvo kūrybinės. Kitame paveikslėlyje matote pavyzdžio gabaliuką. Kiekvienai užduočiai paruošdavau po du pavyzdžius, vieną su sudėtingesne medžiaga, kitą su lengvesne. Taip pat matote ištraukėlę iš žodžių sąrašo. Dažniausiai sąrašai būdavo du – vienas su lengvesniais žodžiais, kitas su sunkesniais. Dalyviai galėjo mokytis abu, arba rinktis vieną arba kitą lygį.

Žodžių pavyzdžiaiDauguma dalyvių (nors jų lygis buvo skirtingas) teigė, kad užduotys jiems buvo tinkamos, ne per sunkios, keliems norėjosi šiek tiek daugiau medžiagos ir lengvesnių užduočių. Vidutiniškai dalyviai prie vieno žingsnelio sugaišdavo apie 4-6 valandas (5 dalyviai), 2-3 valandas trukdavo 3 dalyviai, o 1 valandą ir daugiau nei 7 valandas sugaišdavo po 1 dalyvį.

Šiame paveikslėlyje matote kaip sekėsi mūsų dalyviams. Kiekvienas atsiuntęs užduotis laiku, gaudavo 3 žvaigždutes, jei vėluodavo 1 dieną 2 žvaigždutes, o jei daugiau – 1 žvaigždutę. Jei dalyviai neatsiųsdavo užduoties arba pasirinkdavo ją praleisti, vietoj žvaigždučių atsirasdavo debesėlis. Kaip matote Skaidrė3dalyvavimas buvo įvairus, ypač noriu pagirti dalyves, kurios viso eksperimento metu vykdė visas užduotis. Žinoma, dažnai pasitaiko situacijų, kai pasikeičia aplinkybės ir negalime skirti anglų kalbai tiek laiko, kiek norėtume. Po eksperimento apklausoje, dalyviai atsakė, kad nebaigė eksperimento arba nevykdė tam tikrų užduočių dėl laiko trūkumo (4 dalyviai), dėl kitų priežasčių (3 dalyviai), o vienam dalyviui netiko tokia mokymosi sistema.

Taisymai

Taisymo pavyzdysŠiame paveikslėlyje matote dalyvio užduotį jau su pataisymu ir komentarais. Dauguma klaidų kartojosi, kai kurios buvo dažnesnės vienų dalyvių darbuose, kai kurios kitų. Dažniausiai tai būdavo gramatinės klaidos, kartais netinkamai parinktas žodis, kartais rašybos klaidos. Turiu pripažinti, kad būtent taisymai suvalgydavo daugiausia mano laiko. Štai nuotrauka iš mano juodraščio (ko nematė ir dalyviai, bet manau jiems bus smalsu), jame fiksavau kiek minučių trukdavo kiekvieno darbo taisymas, skaičiavau ir aš savo laiką, kad galėčiau įvertinti kiek laiko suvalgo užduočių paruošimai, taisymai, žodžių sukėlimas į Quizlet, laiškų rašymas ir kitokia organizacinė veikla.

 Taisymų laikasDžiaugiuosi, kad visiems dalyviams taisymai buvo aiškūs, dauguma (7 dalyviai) nagrinėjo ne tik savo, bet ir kitų dalyvių darbus ir jų klaidų taisymus, kai kuriems laiko užteko tik savo darbų peržiūrai (3 dalyviai).

 Rezultatai ir atsiliepimai

Iš tiesų noriu pasidžiaugti pačiu eksperimentu, tuo kad padėjau kažkam pasimokyti anglų kalbos, bei kad galėjau išbandyti tokią mokymosi sistemą pati. Džiaugiuosi, kad daugumai toks mokymosi būdas buvo naudingas (8 dalyviai), iš dalies jis naudingas buvo 2 dalyviams, o nenaudingu jo nepavadino nė vienas dalyvis.

Po eksperimento paprašiau dalyvių pasidalinti savo pastebėjimais. Deja, ne visi nurodė savo vardus, todėl, kai kurie atsiliepimai bus be vardų.

screenshot.6

Kas toliau?

Pačią sistemą teks šiek tiek pakoreguoti, pagal dalyvių pasiūlymus papildyti gramatikos užduotimis, paruošti gramatinių užduočių aiškinimus, paruošti dar kelias pagalbines priemones ir pradėti jau nebe eksperimentinį, o tikrą mokymą norinčių mokytis nuotoliniu būdu. Pirmieji galimybę registruotis ir apie renkamą grupę sužinos naujienlaiškio prenumeratoriai, todėl jei dar nesate užsiprenumeravę naujienlaiškio paskubėkite tai padaryti. Beje, naujienlaiškis, dėl siunčiamo didelio kiekio laiškų (naujienlaiškį užsiprenumeravę jau daugiau nei 600 žmonių) dažnai patenka į Spam arba Promotions aplankus. Jei esate užsiprenumeravę ir laiškų nerandate, tai paieškokite šiuose aplankuose. Šiuo metu naujienlaiškį siunčiu kiekvieno mėnesio 30 dieną.

Tie, kurie šį straipsnį gauna su naujienlaiškiu, taip pat gaus ir nuorodas į visus eksperimento teminius žodžius, kuriuos naudojo ir eksperimento dalyviai, todėl galės juos mokytis savarankiškai naudojantis internetiniu puslapiu Quizlet.


Kviečiu prisijungti!