Header Image - Mokykis anglų kalbos savarankiškai

Patarimai

19 Straipsniai/ių

1 žodis – 100 reikšmių

wordsGal pagalvojote, kad sakydama, jog vienas žodis turi 100 reikšmių šiek tiek ir persistengiu, tačiau pavarčius žodyną galiu pasakyti, kad tikrai ne. Štai keletas žodžių anglų kalboje turinčių daugiausia reikšmių: – http://reallifeglobal.com/top-10-english-verbs-with-the-most-meanings/

Run – 179 reikšmės

Take – 127 reikšmės

Set – 123 reikšmės

Šiandien noriu pakalbėti apie tai, kaip gi iš tiesų žinoti kokią reikšmė naudoti ir kurią rinktis kalbant? Kaip žinoti ką žmogus nori pasakyti? Atsakymas ko gero net paprastesnis nei jūs galvojate – paslaptis slypi žodyne, o tiksliau anglų-anglų žodyne. Tai žodynai, kuriuose pateikiamas ne vertimas, o žodžio paaiškinimas, dar vadinamas definicija.

Nuo kelių metų nebegalima mokytis?

focusŠiuo metu tarp mano mokinių daugiau suaugusiųjų. Džiaugiuosi, kad suaugę vis dažniau supranta, kad amžius nėra kliūtis mokymuisi ir kad visada smagu atrasti ir sužinoti kažką naujo. Pamokas ar kursus kaip laisvalaikio ir svarbiausia, turiningo laisvalaikio formą vis dažniau renkasi suaugę, tie kurių vaikai užauginti, kurie turi šiek tiek mažiau rūpesčių ir šiek tiek daugiau laiko.

Tačiau pasitaiko, kad kai kurie jūsų nors ir pasvajojate, kad reikėtų imtis kažkokios kitokios veiklos ar kitaip leisti savo laisvalaikį dažnai atmetate mokymosi galimybę. Kartais dauguma pasiteisinimų būna tiesiog atsikalbinėjimai.

Priversk užsieniečius tave mokyti

emailsViename iš ankstesnių straipsnių kalbėjau apie tai ar geriau mokytis su mokytoju ar kursuose, taip pat rašiau, kad mokytis galima ir savarankiškai. O dar galima mokytis bendraujant su užsieniečiais, tikriausiai ir jūs esate pagalvoję, kad reikėtų susirasti kažką, su kuo galima būtų bendrauti užsienio kalba. Taigi, šiandien pabandysiu atsakyti į paprastą klausimą – kur gauti užsieniečių?

Šiame straipsnyje noriu jums pristatyti kelis būdus, kaip susirasti užsieniečių su kuriais galėsite bendrauti arba susirašinėti tiek gyvai, tiek elektroniniu paštu ar kitomis programomis. Kalbos mokomės bendravimui. Kalba skirta bendrauti, kalbėtis, perduoti informaciją ir ją gauti. Kalbos mokymasis vien dėl mokymosi neturi prasmės. Gyvenantiems užsienyje kiek paprasčiau, kalbą jie girdi ir gali panaudoti bet kurioje viešoje vietoje, o gyvenantys Lietuvoje patys turi ieškoti progų pabendrauti, o kadangi tokios progos nėra dažnos, tikiuosi pabandysite pasinaudoti mano rekomenduojamomis. O naujienlaiškio prenumeruotojai kartu gaus ir dažniausiai laiškuose naudojamų frazių sąrašą.

Gramatika: „Aš ėjimas pirkti viena duonų“.

grammarKaip jums pavadinimas? Ką norėjau pasakyti supratote visi, nesvarbu, kad netaisyklingai, nesvarbu, kad juokingai. Pasitaiko, kad  į mane kreipiasi norėdami mokytis ir sako: „Man gramatikos nereikia“ arba „Man tie laikai nesvarbu, aš kaip nors pašnekėsiu“ arba „Mane tik kalbėti išmokinkit“. Tiesą sakant su tokiais mokiniais labai sunku ir įprastai tokie žmonės netampa mano mokiniais. Kaip galima nekreipti dėmesio į gramatiką, jei sakinyje „I have a cat“ (aš turiu katę) telpa net 5 gramatinės taisyklės. Ir kaip galima susitaikyti su netaisyklingu ir negražiu kalbėjimu, pilnu klaidų, ką ten klaidų, kartais galima ne tik nusišnekėti, daug baisiau kai galime prisišnekėti.

Ar tikrai anglų kalbos gramatika tokia sunki?

Iš vienos pusės man gana sunku kalbėti apie anglų kalbos sudėtingumą, kadangi mokiausi jos mokykloje, nuosekliai, tai galima sakyt nė nepastebėjau kaip išmokau, nors gramatika nebuvo labai paprasta. Iš kitos pusės galiu palyginti anglų kalbą su kitomis kalbomis, kurias šiek tiek moku. Anglų kalba tikrai turi privalumų. Vien tai, kad nereikia mokytis kintančių linksnių galūnių ar būdvardžių derinti su daiktavardžiais ir skaičiais ir giminėmis yra pliusas. Asmenuojant, taip pat konstrukcijos nėra tokios sudėtingos, kad jų negalėtų išmokti. Artikeliai realiai tik 2. Nereikia mokantis žodžio bandyti įsiminti vyriškos jis ar moteriškos giminės (nes nuo to priklausys artikelis, įvardžiai ir būdvardžiai).

Ciao! – Margos gramatikos

gramVelykos artėja, kas margina margučius, o kas gramatikos lenteles. Kelios laisvos valandos buvo praleistos labai turiningai ir dabar jau sugebu pasakyti „Chi non lavora, non mangi“ (Kas nedirba, tas nevalgo), bei paklausti vyro „Quante pizze hai mangiato?“ (Kiek picų jis suvalgė?).

Taigi susimedžiojau kelias rimtesnes knygas mokymuisi ir kibau į gramatiką. Svarbiausia imti šabloninius sakinius ir prie jų lipdyti turimus žodžius, nesvarbu kas gaunasi – „Il cane ha mangiato la rana“ (Šuo suvalgė varlę), ar „Un gatto ama una tartaruga“ (Katė myli vėžlį). Rašymas mokantis tiek pat svarbus kaip ir skaitymas ar kalbėjimas, rašant mes prieš akis matome taisyklingus sakinius, kol parašome sakinį ar žodį kelis kartus jį kartojame, jį lengviau įsimename, tai veikia ne tik vizualinio mokymosi tipo žmones, bet ir kinestetinio, tuos, kuriems mokantis svarbu veiksmai ir judesys.